TERLAJAK TULIS BOLEH DELETE, TERLAJAK BACA LIKE LA SIKIT.. :)

EVERYDAY IS A NEW DAY & NEVER EXPECT ANYTHING BOMBASTIC AKAN MUNCUL DENGAN TIBA-TIBA KALAU KAU SENDIRI XPERNAH TRY TO MAKE SOME CHANGE IN YOURSELF!
follow Cik Olip di Pencicip "Twitter" yok! @MahfuzahZainal
"ILMU ITU PENYULUH HIDUP... TAPI JANGAN SAMPAI MENYILAUKAN MATA ORANG LAIN..."
#renung-renungkan.

Saturday, March 30, 2013

Patah tumbuh, hilang berganti.


Besero nk bermadoh pujanggo sket male ni weyh... Idea mencurah-curah nih..

tajuk : Patah tumbuh, hilang berganti.
by; Liyana Mahfuzah (Cik Olip)

Sikap ku ubah, utk yg terbaik.
Tak difahami, malah dibuat taik.
Tak ku sakit, tak ku ambil hati.
Mataku tidak berair utk kau ku tangisi.

Tak ku kejar kau, yg "unworthy",
Hilang seorang, ramai ada lagi.
Pergi kamu, dia menumbuh.
Merawat duka, hati yang meluruh.

Untuk kamu, yg mula mekar.
Sabar sejenak, fikir sebentar.
"Aku suka paras dia, atau cara dia?"
"Aku benar tertarik, atau nafsu saja?"

Andai aku, benar kau suka.
Umi abahku jgnlah kau lupa.
Pesan abang, selalu aku ingat.
Ingatlah hak, pilihlah yg tepat.

Paras, rupa mahupun bentuk.
Tidak ku peduli, tidak pula ku hantuk.
Lelaki sempurna, bukan kehendakku.
Cukup yg mampu terima caraku.

Just be yourself, dats what I want.
Accept as what I am, not what U want.
Tell me to change, if dat way is better.
But please don't PAKSA me, dat will be bitter.

Kelakar, spontan, lelaki ku suka.
Manja, romantik bila kita berdua.
Bukan hanya cinta yang aku cari.
Tapi teman hidup sampai mati.

No comments:

Post a Comment

Maw bersuara? Silakan~