TERLAJAK TULIS BOLEH DELETE, TERLAJAK BACA LIKE LA SIKIT.. :)

EVERYDAY IS A NEW DAY & NEVER EXPECT ANYTHING BOMBASTIC AKAN MUNCUL DENGAN TIBA-TIBA KALAU KAU SENDIRI XPERNAH TRY TO MAKE SOME CHANGE IN YOURSELF!
follow Cik Olip di Pencicip "Twitter" yok! @MahfuzahZainal
"ILMU ITU PENYULUH HIDUP... TAPI JANGAN SAMPAI MENYILAUKAN MATA ORANG LAIN..."
#renung-renungkan.

Saturday, December 11, 2010

Koleksi Cerita Insaf (Hak Cipta Warong Pak Seman)

Tersebut la kesah...



Seorang ulamak sedang berada di dalam sebuah kapal terbang untuk ke sebuah negeri. Apabila tiba waktu solat, dia pun ke tandas untuk berwudhuk. Oleh kerana tandas di dalam kapalterbang terlalu kecil, maka beliau terpaksa membuka pintu tandas itu ketika berwudhu. Semasa beliau mengangkat salah satu dari kakinya ke tangki (washing basin), seorang pramugari telah ternampak perbuatan ulamak itu dan menegurnya.

Pramugari: (dengan suara dikeraskan..) Tuan tidak boleh memasukkan kaki kedalam tangki tu, sebab ia akan mengotorkan tangki.

Ulamak: (dengan suara lembut dan penuh rendah diri...) Berapa kali saudari mencuci muka saudari dalam satu hari?

Pramugari: (dengan sifat angkuh...) Kebiasaannya sekali atau dua kali dalam sehari.

Ulamak: (dengan sifat bersahaja....) Saya mencuci kaki saya lima kali dalam sehari, bererti kaki saya lebih bersih dari muka saudari...



hmm...agak perit ayt dari ulamak tu law kite letak diri kita sbg pramugari tu,,kn...hehehe..tp..lg perit bile kite letak diri sbg ulamak tu..ye ah..mne x nye..law Cik Olip la jd encik ulamak tu..Cik Olip dh hangen 1 badan dah..hehehee...naseb bek dia ulamak..bagos..still leh sabar walopon prngai cik pramugari tu dh mcm hampeh cmtu..

anyways..take dis utk keinsafan diri k..Cik Olip just sharing dari member2 je.. ^__^

No comments:

Post a Comment

Maw bersuara? Silakan~